Naziv projekta: Šarene škole – koje djeca vole!
Nositelj projekta: ADOPTA – udruga za potporu posvajanju
Partner: Osnovna škola Skradin, Hrvatski zavod za socijalni rad
Trajanje: 14.11.2024. - 31.8.2025.
Financijska podrška: Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih
Opći cilj projekta: stvaranje uključivog i nenasilnog okruženja u školama, odnosno uvjeta za zdrav psihofizički razvoj za sve učenike, s posebnim naglaskom na djecu i mlade s različitim iskustvima odrastanja (djeca u alternativnoj skrbi, posvojena i udomljena djeca, djeca različite etničke pripadnosti, djeca koja odrastaju u obiteljima različitih struktura), s ciljem prevencije socijalne isključenosti, nasilnih oblika ponašanja među djecom te edukacije o prihvaćanju različitosti među mladima.
Aktivnosti projekta:
- Ciklus od četiri radionice za učenike šestih i sedmih razreda - na teme jednakopravnosti, socijalne uključenosti, različitosti te nenasilne komunikacije, usmjerene prvenstveno na senzibilizaciju i prihvaćanje različitih iskustva odrastanja, uključujući i iskustva u sustavu socijalne skrbi, različitih obiteljskih struktura (jednoroditeljske obitelji, posvojiteljske obitelji, udomiteljske obitelji), etničkih pripadnosti i sl.;
- Edukativna radionica za stručnu službu i učiteljsko vijeće škole – teme radionice obuhvaćaju specifičnosti izgradnje identiteta djece iz netradicionalnih obiteljskih struktura, prevenciju nasilja, promicanje tolerancije i empatije te zaštitu dobrobiti djece, a naročito djece s iskustvom odrastanja u alternativnoj skrbi u skladu s Obiteljskim zakonom;
- Podcast s posvojenom mladom osobom - snimanje i distribucija podcast serijala u kojem glavnu ulogu ima mlada posvojena osoba, uz moderiranje ADOPTINE psihologinje. Podcast je usmjeren na važna pitanja vezana uz odrastanje, vršnjačke i obiteljske odnose te formiranje identiteta kod posvojenih mladih osoba;
- Izrada infografike – grafički prikaz osnovnih podataka projekta koji će se koristiti za podizanje svijesti javnosti o važnosti prevencije socijalne isključenosti i vršnjačkog nasilja usmjerenog prema djeci i mladima koji odrastaju u institucionalnim okruženjima, netradicionalnim obiteljima i mladima drugačijih etničkih pripadnosti;
- Online partnerski sastanci – održavanje 2 online sastanka Prijavitelja i Partnera kako bi se prezentirale provedene projektne aktivnosti te dogovorili daljnji koraci potrebni za uspješan nastavak provedbe;
- Okrugli stol na temu „Odgojne i obrazovne teškoće djece s iskustvom odrastanja u alternativnoj skrbi“ - održavanje prezentacije tijeka i rezultata projektnih aktivnosti; definiranje ključnih smjernica za poboljšanje međuresorne komunikacije i suradnje između sustava socijalne skrbi te odgojno-obrazovnog sustava te opisivanje konkretnih primjera dobre prakse za unapređenje pristupa i podrške u radu s djecom koja odrastaju ili su odrastala u alternativnim oblicima skrbi kroz moderiranu diskusiju;
- Vođenje projekta, administracija i evaluacija aktivnosti projekta.